Harjasin Justuksen päivällä aikani kuluksi. Saatiin irti aika tavalla karvaa, ja löytyi kunnon pohjavillatakkuja, joiden siivoaminen ei ollut Justun mieleen lainkaan. Kuitenkin sain sen olemaan nätisti paikallaan puolisen tuntia, jonka jälkeen sen pinna meni. Jatketaan joku toinen päivä.

Illan suussa oli vuorossa agilitya. Ja olipa aikamoiset radat. Ja eka piti vielä ohjata hiljaa eli pelkillä käsiohjauksilla, sai kyllä käyttää nameja ja leluja apuna. Huh huh... Noh, mähän sen ekan radan mokasin kokonaan: V:n mallinen rata, jokatoinen aita reunasta reunaan toiseen päähän, päässä putkeen vastakkaisesta suunnasta ja samalla tavalla reunasta reunaan jokatoisen aidan yli takaisin.

Mä en osannut kääntyä oikeissa kohdissa ja tehdä valssauksia (jotka kyllä olin suunnitellut tekeväni). Jotenkin mä kai keskityin liikaa siihen että seuraan missä se koira menee ja jos Justus ei kuuntele tai menee mun ohjauksesta väärään suuntaan, hajoo koko paletti... Pitäis tehdä kuivaharjoitteluina noita valssauksia, jotta sais Justunkin toimimaan niissä tilanteissa toivotusti. Ja sit pitäis vaan tehdä rauhassa, mulle itselle tuntuu tulevan Justun vauhdin imussa liian kova kiire, ja sit se homma taas hajoo, kun koira taas juokseen mun perässä esteen ohi tms... No joo, tän takia siellä treeneissä käydään :)

Toinen rata oli sama V:n mallinen rata, mutta nyt mentiin reunasta reunaan kaikki aidat, tekemällä siis pientä ympyrää reunasta reunaan, rata päästä päähän ja takaisin. Tää sujui jo vähän paremmin. Ja oli kyllä tuolle meidän Minä itse tiedän kyllä -persoonalle oikein hyvä harjoitus, koska joutui oikeasti kuuntelemaan mitä mä sanoin ja minne käskin mennä. Ei voinut lähteä menemään ihan vaan sinkoomalla seuraavalle esteelle, koska se ei välttämättä ollutkaan ihan siellä missä Justus kuvitteli sen olevan. Harmi ettei ehditty tehdä uusiksi, ois voinut tehdä hyvää mennä toikin vielä rauhallisemmin läpi.