Lauantaina käytiin pikaisesti Heidin ja Awan kanssa ottamassa agilityä. Ensin jännättiin että suostuvatko paita ja peppu jakamaan auton takarontin keskenään, kun mulla ei ollut autoa. No suostuivathan he, siellä nököttivät vieri vieressä ilman mitään mutinoita :)

Koirat touhusivat keskenään kun Heidin kanssa roudattiin esteitä kentälle. Ensin otettiin vähän rengasta. Nyt Huttunen muisti mitä piti tehdä, ja hyppäsi renkaan läpi eikä sivulta.

Sitten reenattiin niitä valssauksia, joista mä oon ihan pihalla. Mä en vielä osaa nähdä missä kohtaa niitä pitäisi tehdä ja millä tavalla. Eli tehtiin aika perustavaa laatua olevia juttuja.

Kaksi aitaa vierekkäin. Toisen yli edestä ohjaamalla, jonka jälkeen toisen yli takaa. Eka aita meni hyvin, toisen Justus kiersi... Korjattiin mun mielikuvaohjausta niin että hypättiin eka aita vielä uudestaan eli koiran liikerata muodosti ellipsin. Eli etten pysähdy ja anna koiralle "lupaa" jättää homma siihen vaan annan ymmärtää että homma jatkuu vielä. Käännyin siis jo koiran tullessa toiselle esteelle jatkamaan matkaa kolmannelle ja ohjaamaan sinne. Sitten homma toimi. Lisäksi mä annoin ihan turhia käskyjä, huutelin väliin tässä ja taputtelin käsiä yhteen, ihan turhaan... Ne jätettiin siis pois.

Sitten vähän toisenlainen: käännettiin esteet toisiinsa nähden johonkin 100 asteen kulmaan. Justus jäi ekan aidan taakse ja otin sen kohtisuoraan vastaan ekalta aidalta, josta ohjasin sen mun edestä itse vaihtaen ohjaava kättä toisen aidan yli. Olipas hankalasti selitetty, mut noin se meni :) Sekin alkoi sujua jotenkuten kun vähän ihmettelin.

Lisäksi tehtiin vielä keppejä, jotka meni ihan surkeasti. Oon tehnyt niitä nyt vasemmalla puolella peruuttaen, ja tietysti kun koitin mennä etuperin tai vaihtaa oikealle puolelle meni pasmat ihan sekaisin ja soppa oli valmis.. Kesäkuun alussa saadaan onneksi kotiin harjoituskepit, joilla voidaan sitten treenata joka suuntaan ja vaikka joka päivä.