Käytiin pitkästä aikaa agilitaamassa isomman porukan kanssa. Meitä taisi olla 5 hlöä koirineen, Mira, Jossu, Nina, Heidi ja minä.

Mä tulin sen verran myöhässä että kävin koiran kanssa kävelyllä sillä välin muut rakensi radan. Samalla kokeiltiin husky-valjaita, jotka on Awalle liian isot. Justulla on ollut semmoiset "tavalliset" valjaat, joissa menee poikkiremmi edessä. Huskyvaljaiden pitäis antaa lavoille enemmän liikkumavaraa ja näin lihasten pitäis kehittyä paremmin. Testatessa olin huomaavinani että Justus oli paljon halukkaampi vetämään noilla huskeillä kuin tavallisilla. Tosin se voi johtua myös siitä että poitsulla oli myös kiire kentälle, koska ei ollut siellä pariiin viikkoon käynyt.... Tiesi että jotain kivaa on tiedossa :)

Rata sisältä 2 x aidan, putken ja loppuun vielä 3 aitaa. Teinpäs tuommoisen kuvankin siitä, suurinpiirtein noin se taisi mennä.
703020.jpg

Eka yritys meni niin ja näin, ohjasin putken jälkeisen aidankin väärältä puolelta ja Justus taisi mennä siitä ohikin. Uusi yritys, jolloin sitten treenattiin odottamista, koska Justulla oli kovat menohalut ja lähti mun perään aina kun jätin sen odottamaan. Viimein jäi odottamaan, ja tehtiin tuo pätkä tosi hyvin (mun mielestä, meidän taidoilla) :) Mä taisin pysyä pystyssä, en mennyt kumaraan, Justus meni sinne minne ohjattiin... Kokonaisuus oli oikein sulavaa kaiken kaikkiaan. Ja helppoa! Mirakin totesi että se näytti jo agilitylta. Hip hei, jäi hyvä fiilis!

Ja vielä kun kepitkin meni hyvin, päätin pitää Huttusen kanssa pienen tauon. (Justus jopa korjasi yhden ohittamansa kepin ihan itse...) Toista puolta täytyis vielä reenata (peruuttaen ohjatessa oikea puoli, vasen siis sujuu jo hyvin), mutta sekin on vaan mun aivojen työskentelystä kiinni.

Tauon jälkeen tehtiin vielä kontakteja. Puomi sujuu, myös kovemmasta vauhdista osaa hakea. A:n pysähdykset tehtin pysäyttämällä heti alas. Nyt täytyis alkaa edetä seuraavaan vaiheeseen eli että Justus käskystä pysähtyis vaikka mä jatkan matkaa. Keinu on edelleen ongelma koska Justus ei tajua mihin on menossa. Sitä täytyy treenata vieläkin hihnalla ja apumiehen jarruttaessa keinua. Mun ideaalitilanne olis se että Justus voisi juosta keinulle "täysiä" ja hakea/tietää itse sen kohdan jossa keinahtaa, ja ottaa sen jälkeen kontaktin ja jatkaa matkaa ilman mitään ylimääräisiä käskyjä. Tuohon täytyy siis pyrkiä, ja saada opastusta sen mukaiseen treenaamiseen :)

Kivat treenit, joiden jälkeen käytiin vielä metsässä kävelyllä muiden kanssa. Nyt kun oon lomalla niin täytyy koittaa panostaa agilityn treenaamiseen, jotta päästäis taas pikkuisen eteenpäin.