Viime to treenit vetikin varakoutsi Päivi. Radan rakentamisessa todettiin jo että onpa outo ja ihmeellinen rata, mutta suoritettaessa se oli kyllä mielenkiintoinen ja hauska. Mutta piti sisällään tosi monta haasteellista kohtaa mun ohjaamista ajatellen sekä Justun vauhdikasta etenemistä silmällä pitäen.

Useimmista kohdista selvittiin ihan kunnialla, ja olin jopa yllättänyt, kuinka hyvin J haki kepit, ja osasi suorittaa ne oikealta ohjaten. Tässä siis päästy jo eteenpäin, tosi bueno. Vielä täytyy saada vähän nopeutta ja itsenäistä suoritusta, mutta kaikki ajallaan :)

Haastellinen kohta oli mm lähes suorasta putkesta tullessa kääntyminen tiukasti oikealle esteen yli. Ohjausta vaikeutti se että kepit olivat linjalla eli mun piti käytännössä kiertää ensin kepit, että pääsin aidalle, jolloin Justus oli jo mun vieressä menossa IC:n omaisesti suoraan eteenpäin, mikä vaikeutti kääntämistä. Ja haltuunotto, ja siinä pysyminen ei ole meidän vahvapuoli...

Noh, mutta kivaa oli taas. Mä naureskelin pariin otteeseen kesken radan Justun hassuja silmukoita ennen esteitä, ja pakka hajosi senkin takia.

Pitäisi opiskella Janita Leinosen pari DVD:tä, jotka tulivat viime viikolla postissa. Viime viikolla jo pikkuisen tutustuin ja olin silmät ymmyrkäisinä, kun totesin kuinka hienosti ohjaamisen voi hoitaa. Samankaltaisella tyylillä Justuskin olisi paremmin kartalla. Ehkäpä joskus mäkin sitten osaan. Pitäisi kai kisojakin jo katsella, viimeistään jankkin omissa kisoissa on meidän debyytti, hirvittää jo nyt...