Su lähdettiin käymään maalla, koirat saivat juosta parisen tuntia pitkin poikin maita ja mantuja. Kummityttö oli myös käymässä mummulassa, ja siitähän tuli molemminpuolinen riemu hepuli :) Justus on aina innoissaan kun näkee Jennyn, kun tietää saavansa leikkiseuraa, ja Nuppis nyt vaan oli tavanomaisesti riehakas, heh.

Mulla oli suunnitelmissa ottaa koirujen kanssa vähän viestiä, tai haun ja esineruudun alkeita, mut mut... Jansku ei sit ehtinytkään lähteä metsään mukaan, joten käytiin sit ihan peruslenkillä koirien kanssa kolmisteen. Oli sekin ihan hauskaa, ei sen puoleen.
 
Justun kanssa käytiin vielä illalla tokoilemassa.
 
Alkuun otin ihan perusasennossa odottelua, jota ei olla juuri tehty. Millään Justus ei yleensä malttaisi odotella vaan menee helposti haahuiluksi, mä hermostun ja sitten paketti hajoaa. Mutta tänään tosi hyvä, monta minuuttia oli nätisti sivulla,  treenillä tähänkin rakennetaan siis kestävyyttä.
 
Sitten vähän heräteltiin koiria, ei tehty mitään tyypillisiä tokojuttuja, vaan Justus esim. muisteli pujottelua mun jalkojen välistä ja pyörähtelyä akselinsa ympäri mun vieressä. Ihan hauskaa välillä opettaa koiralle temppujakin ja hassutella.

Muuten oli ohjelmassa tavanomaisesti seuraamista sekä noutoa.

Seuraamista jatkoin edellisenä päivänä saamieni oppien mukaan. Mari käskytti, mutta mä sain palkata mieleiselläni hetkellä. Vähän mulla oli ajatus hukassa mikä on se sopiva hetki, mutta ihan kohtuu hyvin Justus taas keskittyi. Tehtiin myös käännöksiä.

Noutoa aloittelin muistuttelemalla miten se kapula pysyy suussa. Se ettei se pysy suussa kunnolla ilman purukaluston liikettä on ihan mun omaa laiskuutta, kun en oo sitä kotosalla jaksanut treenata riittävästi... Liikkuessa kantaa kyllä nätisti, mutta silloinkin vaan jos mä oon siinä vieressä kävelemässä, silleen ollaan harjoiteltu. Sitten on vielä se saalistusongelma noutaessa, hohhoijaa.

Mari muistutteli mua Korrien treeneissä saadusta opista... Eli palkkaisin lelulla sillä hetkellä kun Justus on juuri hakemassa, nostanut kapulan ja lähtee tulemaan kohti. Siitä vapautus ja palkka kunnon riekkuminen. Eli ajatuksena se että koira jo lähtiessään muistaa että äipällä onkin se lelu, ei ajattele kapulaa saaliina vaan keskittyy siihen palkkaan jo ennen hakemaan lähtemistä. Meniköhän se nyt näin... No mut tätä täytyy nyt kuitenkin koittaa, josko siitä olisi apua.

Loppuun tein vielä luoksetulon pysäytyksiä, on alkanut hiipiä pysähdyksen jälkeen... ALOn tulee vauhdikkaasti ja on alkanut tulla ihan suoraan viereen, ilman mitään monen metrin kaarrosta takana.