Justus ja minä käytiin viilaamassa taitojamme gurun koulutuksessa. Tosi hyödyllinen ja kiva treeniviikonloppu, vaikka ensinäkemältä tuntuikin vähän hankalalta. Tosi hyvä oli käydä erilaisia ohjaustapoja läpi, vaikka niistä ennen menikin päänuppi hetkellisesti ihan pyörälle...

Lauantain rata

Suurin ongelma 4. putkelle vienti. Justus ei hakenut sitä lainkaan, ja hinkattiin sitä varmaan 5 min. Justus ei ollut oikein kuulolla, ja oli koko ajan sitä mieltä että radasta poispäin ei voi kääntyä. Siinä siis yksi jatkotreenin kohde.

5.-14. oli mulle yllätys, ne meni melkein heti ihan kunnolla. Vähän toki hinkattiin haltuunottoja, mutta siinä putkenkin hakemiset meni hienosti, kuolleet kulmat ei tuota Juusolle ongelmia.

15.-18. meni yli odotusten, Justus kuunteli hienosti mun ohjeet edellä ollessaan. Ongelmaksi muodostui 19. käännös 20:lle ja vienti kepeille. Haltuunottoa, ja sylkkäriä hinkattiin aika monesti. Kepeille saatiin vinkki, jota mä jo viljelin treeneissä itsekin: Jos autat, niin auta kunnolla viemällä. Jos et auta, niin anna koiralle tilaa hakea rauhassa.

Muutenkin Timo oli aika samoilla linjoilla kuin mä: saisi olla paremmin kuulolla, ja mun pitäis ohjata napakammin.

Pari videoo:

Alku:

Keskivaihe:

Loppu:

 

Sunnuntain rata

Rata alkoi haltuunottojen ja käännösten tankkaamisella. Oli taas vähän meno päällä, ja tahtoi mennä sinne tänne laajoilla kaarteilla. Rannikon mukaan Justus kyllä osaa kääntyä, mutta sitä pitää siitä aika ajoin ilmeisesti muistuttaa. Edettiin 1.-3. ihan este kerrallaan, ottaen mukaan aina seuraavan esteen kun edellinen saatiin toimimaan. Näitä täytyy jatkaa.

4.-8. meni ok, 9. ohjaus ihan jees, Justus reagoi hyvin siihen kun mä kerron sen ollessa vielä putkessa missä päin mä oon. 10.-11. takaakiertoon vaadittiin tarkkuutta. Esteväli oli melkein 7m, joten sen sai oikeasti ohjataja viedä, ja itse olla tarkkana että väisti juuri oikealla hetkellä. Liian aikaisin väistöllä tuli koira etukautta, liian myöhään väistöllä jäi koira eteen / kiersi esteen.

13. putkeen veto onnistui, jäin puomin puolelle, koska putkien väliin tunkemalla olisi ollut ahdasta ja olisin tod.näk. ajanut Justun joennekin ihan muulle esteelle.

14.-19. ihan jees. 20. piti muistaa mennä keppien puolelle heti putkien jälkeen sekä olla turhaan ottamatta haltuun. Kepeille taas edellisen päin sääntö: anna koiran hakea itse, ellet auta kunnolla. Menin ensin liikaa sörkkimään, kun jäin reilusti antamaan tilaa, haki Justus kepit nätisti.

Alku ennen hiomista

Alku hiomisen jälkeen

Keskiosa

Loppu

 

Innolla odotamme koulutuksen kakkososaa maaliskuulla!