No niin, tänään skabailtiin agissa Riihimäellä. Ja se eka nolla oli ihan hiuskarvan päässä... Radat oli aika vaikeita, suoritettavissa kuitenkin, mutta monta kinkkistä kohtaa löytyi.

Eka rata oli agility, ja meni ihan puihin (hylly siis). Justulla oli liikaa virtaa ja mun ohjausratkaisut meni juuri niin mönkään kuin rataantutustumisessa ajattelinkin. Alku meni hyvin. Toiselta putkelta kielto, J meni vähän ohi. Kepit taisin sössiä taas itse, Justulla ei ollut tarpeeksi tilaa hakea itse, ja mulla taas ei ollut luottoa siihen että se ne löytää... Muurilla mun olis vaan pitänyt jäädä sisäkurviin. Justus ampaisi putkesta muurin yli niin vauhdilla että meni edessä olevista kepeistä läpi ja siitä se hylly sitten tuli. Loppu menikin taas ihan mallikkaasti maaliin asti. Loppusuorat on meidän bravuureita, heh.



Tokona sitten hyppäri.  Lähdössä Justulla vähän kilahti (=haukkui, väisteli, ei tullut sivulle jne) ja mä vähän suutuin sille. Ja löysin samalla sen sisäisen Hitlerini, jonka käskyillä Justus tekee mitä käsketään. Ja sehän auttoi. Muutama läheltä piti tilanne oli, mutta rata oli kepeille asti sujuvaa. Keppien kulma oli hurjan vaikea, 90 asteen avokulma suoraan hypyltä. Tilaa ei ollut oikaista vaan sinne oli mentävä suoraan.  Hypyn jälkeen otin Justun haltuun ja sen takia J teki pienen pyörähdyksen, mutta sain sen ohjattua oikeaan väliin ja jatkettiin sujuvasti maaliin. Siellä minä hihkaisin, ihan jo pelkästään sen takia koska fiilis oli radalla ollut niiiiiin hyvä ja suorituskin meni niin hyvin. Toisekseen olin melko varma että se oli nolla mutta pieni epäilys kuitenkin oli, kun kukaan treenikavereista ei hihkunut =)

Eikä se sitten nolla ollutkaan. Tuomari oli keppien suorituksen aikana näyttänyt kieltoa, ja se tuli siitä Justun pyörähdyksestä.  Lopullinen tulos oli siis 5 ajalla 34,67 (ihanne 43 eli -8,33). Ja sehän riitti kakkospallille, koska nollia ei ollut!!! Huisia!!!



Riksun kisat on meille kyllä osoittautuneen sellaisiksi henkisten nollien keruupaikaksi. Ihan ekat kisat käytiin siellä, ja sieltä tuli tulokseksi 5 (keppien kielto pienen mutkan takia). Tänä keväänä haettiin myös yksi vitonen, puomin alastulo oli millien päässä, ja silloinkin olin maalissa melko varma nollasta, kun musta J sen otti. Mutta aina ei voi voittaa :)

Mutta tänään olin kyllä hurjan tyytyväinen Huttuseen, se oli niiiiiin hieno!


* * * * * * * * *


Kooste muista kevään kisoista (videot tulee ehkä joskus, kun ne on just nyt toisella koneella...):

22.3. Agi Hyvinkää
HYL (10 jo alla)

29.4. TOKO/AVO Riihimäki

95p (hyvä fiilis, mut vähän heikkoja pisteitä ja pari nollaa.. Mut kivaa oli, vaikka tuomarin mielestä Justus ei ollut ollenkaan hassu, kun mä sanoin J:lle lopussa niin.)
Pisterivi:
- paikkis 0, viime hetkillä tuli mun luo, naapurin naapuri piippas, ja Justus ei sitä jostain syystä kestä
- seuraaminen 8, alku heikko, lopussa paransi
- maahanmeno 8, meni hitaasti
- luoksetulo 5, ei pysähtynyt
- seisominen 7, kääntyi inasti mun perään
- nouto 6, ei tuonut mulle asti
- kaukot 0, ei noussut ekaa
- estehyppy 8
- kokonaisvaikutus 6

23.5. Agi Janakkala

HYL (kaksi kieltoa alla, ja sit hyppäs yhden hypyn väärään suuntaan)

23.5. Agi/HR Janakkala
5 (tuli yks rima alas, aika ihan jees -5,83)